AI for Youth

AI for Youth

Un proiect susținut de:

AI for Youth este un proiect european, desfășurat cu sprijinul Institutului European de Inovare și Tehnologie (EIT Food), ca parte a EIT Deep Tech Talent Initiative. Este adresat elevilor de liceu și își propune să pună bazele pentru formarea viitorilor profesioniști în domenii deep tech, inclusiv profesioniști ce vor lucra în domeniul inteligenței artificiale (AI).


OBIECTIVUL PROIECTULUI

AI for Youth combină concepte de bază de AI și programare cu elemente de antreprenoriat și management de proiect pentru a ghida elevii spre dezvoltarea de idei inovatoare care pun în evidență utilizarea inteligenței artificiale pentru eficientizarea consumului de resurse pentru domeniul agri-food, sporirea siguranței și a securității alimentare și digitalizarea lanțului de aprovizionare.


CONȚINUTUL EDUCAȚIONAL

AI for Youth oferă 23 de module de învățare prin intermediul cărora elevii explorează ciclul de viață al unui proiect AI, se familiarizează cu noțiunea de alfabetizare în domeniul datelor, explorează conceptul de „viziune computerizată“ și încep să analizeze legătura dintre probleme, soluții și oportunități (abordând o problemă din domeniul agroalimentar).

Cele 23 de module sunt structurate pe 2 niveluri de complexitate:

  • Versiunea no-code, adresată tuturor elevilor și profesorilor de liceu. Oferă 32 de ore de învățare pentru înțelegerea diferenței dintre automatizare și AI și recunoașterea aplicațiilor AI, înțelegerea modului în care AI poate învăța și definirea principiilor eticii AI;
  • Versiunea code, adresată elevilor și profesorilor care au cunoștințe de programare și IT&C, abilități digitale avansate și o bună înțelegere a instrumentelor AI existente. Include varianta no-code și alte 20 de ore de învățare în care elevii vor utiliza limbajul de programare Python și programe software avansate (Jupyter Notebook, Streamlit, CNN Architectures etc.)

Partea aplicativă a proiectului include evenimente organizate în formatul internațional JA Innovation Day în cadrul cărora elevii propun idei inovatoare care pun în evidență utilizarea inteligenței artificiale pentru eficientizarea consumului de resurse pentru domeniul agri-food. Pentru elevii ce urmează parcursul de învățare no-code, aceasta presupune crearea unui set de date și a unei biblioteci de imagini, perfecționând modelul, în timp ce elevii ce parcurg varianta code utilizează elemente de programare pentru crearea unui prototip AI.

În Europa, proiectul este coordonat de JA Europe și implementat de birourile Junior Achievement (JA) din 10 țări: România, Albania, Bulgaria, Cehia, Franța, Grecia, Italia, Portugalia, Spania și Ucraina.

Comunicări